Tuesday, December 11, 2012

Gelang Dymium Bio Magnetik

Produk gelang bio magnetik telah lama berada di pasaran tempatan sejak awal tahun 2000 dan ketika ini ramai yang sudah mulai lupa akannya disebabkan terdapat kekeliruan di antara produk gelang bermagnet dan produk gelang bio magnetik. Berikut adalah di antara perbezaannya:

Gelang Bermagnet:
1. Menggunakan magnet biasa yang tiada kesan kesihatan sebagai contoh magnet peti ais di rumah
2. Meggunakan bahan-bahan gelang yang murah sekadar untuk di pakai sebagai perhiasan
3. Susunan postif & negatif magnet yang berterabur kerana ianya bukan untuk kesihatan

Gelang Bio Magnetik:
1. Menggunakan magnet bumi neodymium, di mana ianya merupakan magnet terkuat untuk melancarkan perjalanan darah dan peningkatan oksigen badan
2. Menggunakan bahan2 gelang yang berkualiti untuk jangka panjang pengguna bagi mendapat kesan kesihatan yang berpanjangan
3. Susunan magnet neodymium kesemuanya menghala ke 'negatif' bagi membekalkan tenaga tersebut ke dalam badan

Walaubagaimanapun, apa yang menjadi permasalah sebenarnya adalah bagaimana untuk mengetahui yang mana satu magnet neodymium dan yang mana satu magnet biasa? Di sini saya akan menerangkan serba ringkas mengenainya.

Nota: Magnet Peti Ais menggunkan magnet biasa/buatan manusia


Nota: Magnet Bumi termasuklah magnet neodymium adalah magnet semulajadi


1. Magnet terbahagi kepada 2 kumpulan, iaitu buatan manusia dan magnet semulajadi. Magnet buatan manusia asalnya dari besi yang di 'compressed' hinggalah ianya menjadi magnet. Berbeza dengan magnet bumi yang mempunyai usur tenaga yang semulajadi di mana bagi magnet neodymium, kekuatannya berbanding dengan magnet biasa adalah 700% lebih kuat.

Nota: Contoh alat Gauss Meter untuk mengukur tenaga magnet


2. Kiraan tenaga pada sebuah magnet diukur melalui 'Gauss". Ianya bergantung pada saiz dan ketebalan sesebuah magnet. 'Gauss' pada magnet biasa dan magnet bumi adalah sama jika saiz dan tebalnya sama. Walaubagaimana pun haruslah diingatkan sekiranya 'Gauss' magnet biasa adalah 1500 gauss maka 'Gauss' magnet neodymium juga adalah 1500 gauss tetapi hendaklah didarabkan dengan 700%.

3. Di antara cara atau kaedah sebagai permulaan untuk mengetahui yang mana satukah magnet neodymium dan  magnet biasa adalah melalui ujian tenaga secara pratikal. Kaedah-kaedah ini sering dilakukan bagi memastikan keberkesanan kekuatan sesuatu magnet tersebut terhadap sistem badan kita. Berikut antara contoh kaedah-kaedahnya yang biasa di praktikan:

Nota: Berpandukan kepada gambar dari kanan ke kiri

 1. Lelaki (A) dengan tangan lurus kedepan berserta kaki rapat akan di tolak ke atas oleh  lelaki (B), mengakibatkan lelaki (A) akan hilang keseimbangan badan serta tertolak ke belakang.
2. Apabila lelaki (A) menggunakan magnet neodymium apabila ditolak ke atas oleh lelaki (B), lelaki (A) tetap seimbang dan berada di dalam kedudukan yang tetap.

Nota: Berpanduka kepada gambar dari kanan ke kiri

1. Lelaki (A) pada kedudukan yang betul serta tangan lurus ke bawah diletakkan di bahagian belakang dengan di saling jari pada kedua-dua tangan, kedudukan kaki juga adalah rapat manakala lelaki (B) akan menolaknya ke bawah, ianya akan mengakibatkan lelaki (A) hilang keseimbangan badan serta tertolak ke belakang.
2. Apabila lelaki (A) menggunakan magnet neodymium apabila ditolak ke bawah oleh lelaki (B), lelaki  (A) tetap seimbang dan berada di dalam kedudukan yang tetap.

Nota: 'Demo Angkat Orang menggunakan 2 jari' semasa saya menjadi Penceramah Gelang Bio Magnetik. Demo ini agak merbahaya dan tidak digalakkan melakukannya tanpa pengawasan dari mereka yang berpengalaman. 

Jika menggunakan magnet biasa, ianya tidak dapat memberi kesan tenaga apatah lagi untuk mengekalkan keseimbangan badan dan merasai kekuatan tenaganya pada diri kita. Mengapakah ini berlaku? Ianya disebabkan magnet neodymium dapat memberikan tenaga 'negatif' ke dalam badan seterusnya melancarkan pelancaran darah serta peningkatan oksigen badan dengan serta merta manakala magnet biasa tidak mampu berbuat begitu.

Antara sebab lain mengapa produk gelang Bio Magnetik mula dilupakan adalah disebabkan terdapat pelbagai produk 'Ionized' dipasaran yang dapat meningkatkan ion negatif badan dan memberi kesan yang sama seperti magnet neodymium. Di antara contoh produk 'ionized':
Nota: Ion Bracelet Wristband


Nota: Quantum Energy Pendant

Walaubagaimanapun, perbezaan produk-produk 'ionized' dengan 'bio magnetik' yang paling ketara adalah ketahanan tenaga semulajadi yang ada pada magnet neodymium. Produk 'ionized' pada asalnya telah di masukkan tenaga 'negatif' ke bahan tersebut di mana jangka hayat tenaga pada bahan tersebut adalah di antara 1 ke 2 tahun sahaja manakala produk 'bio magnetik' yang menggunakan magnet bumi neodymium mempunyai tenaga 'negatif' semulajadi dan jangka hayat tenaga magnet tersebut adalah di antara 200 ke 300 tahun!!.

Nota: Gambarajah menunjukan bagaimana magnet neodymium boleh membantu melancarkan perjalanan darah dan meningkatkan oksigen badan

Seperti yang kita sedia maklum, jantung mampu membawa darah keseluruh badan kita dengan hanya "3 saat" sahaja pada setiap denyutan. Di dalam Bio Mangetik, darah mempunyai cas ion positif dan negatif. Walaubagaimanapun kita kekurangan ion negatif kerana kita sering terdedah dengan 'Electro Magnetic Frequency iaitu 'EMF' (akan diterangkan kemudian). Lebihan ion positif di dalam darah menyebabkan perjalanan darah kita tidak stabil. Apabila kita memakai gelang Bio Magnetik di pergelangan tangan, magnet neodymium yang menghala ke arah negatif akan membekalkan darah dengan ion negatif. Seterusnya molekul-molekul darah akan menjadi stabil dan peningkatan oksigen badan juga akan turut bertambah. Peningkatan oksigen ini akan memberikan tenaga dan darah dapat membawa zat-zat makanan dengan lebih lancar dan seterusnya membekalkan ia keseluruh sistem badan manusia. Tujuan utama Gelang  Bio Magnetik boleh dirumuskan adalah untuk membekalkan ion negatif yang berkurangan di dalam sistem badan. 


Nota: 'Electro Magnetic Frequency' (EMF) memberi kesan kepada kesihatan badan manusia. Antara contohnya adalah pencawang-pencawang elektrik, peralatan elektrik, komputer, telefon bimbit dan banyak lagi.


Nota: Kereta perlu di 'servis' mengikut jadual yang telah ditetapkan

Pentingkah Gelang Bio Magnetik? Sebagai contoh, apabila sesebuah kenderaan tidak melaksanakan 'servis' dengan menukar minyak enjin dan sebagainya, prestasi kenderaan tersebut akan berkurangan, kenderaan akan mengalami pelbagai-bagai masalah, malahan jangka hayat enjin juga tidak akan tahan lama. Minyak saya boleh ibaratkan di sini sebagai darah di dalam sistem badan manakala sistem enjin pula adalah organ-organ penting di dalam badan seperti jantung dan buah pinggang. Pernahkah kita 'servis' atau tukar darah setiap tahun? Ianya seakan tidak logik atau mustahil dilaksanakan kecuali kita mengalami penyakit yang kritikal. Antara kaedah rawatan alternatif  adalah pencegahan di mana Bio Magnetik merupakan salah satu terapi darah yang dapat memelihara tahap kestabilan darah serta peningkatan oksigen dan seterusnya dapat membantu memulihkan segala penyakit yang bersangkut paut dengan sistem darah kita.

Nota: Ubat-ubatan atau dadah?

Jika anda masih meneruskan bacaan hingga keperingkat ini, bermakna anda mempunyai tahap kesedaran kesihatan yang baik sekali. Jika kita memikirkan wang menjadi masalah untuk kita fikirkan berkenaan produk Bio Magnetik, di sini saya ajukan satu soalan kepada semua. Berapakah wang yang telah anda belanjakan untuk membeli ubat-ubatan serta vitamin-vitamin untuk diri anda bagi merawat serta mencegah penyakit-penyakit selama setahun? Tahukah anda, dengan mengamalkan ubat tahan sakit (pain killer), hati anda lama-kelamaan akan rosak. Jika ada di antara anda mengamalkan vitamin serta produk-produk herba yang lain, teruskanlah kerana ianya adalah baik untuk sistem badan kita bagi mencegah serta mengekalkan kesihatan. Walaupun ianya memerlukan sedikit tambahan kos, tetapi mencegah adalah lebih baik dari merawat. Gelang Bio Magnetik adalah salah satu kategori perubatan alternatif di mana ianya tidak memerlukan kos yang tinggi dan sesuai untuk dijadikan sebagai terapi darah bagi memelihara kesihatan sistem darah kita.

Walaubagaimanapun bagi mereka yang mempunyai 'peace maker' atau peralatan bateri serta magnet di dalam badan, mereka di larang sama sekali untuk memakai Gelang Bio Magnetik kerana magnet neodymium boleh mengganggu sistem peralatan tersebut. Bagi yang sedang mengandung juga tidak digalakkan kerana akan menganggu sistem komunikasi antara bayi dengan ibu, sebagai contoh panadol pun doktor tidak benarkan ibu yang mengandung memakannya.

Nota: Gelang Bio Magnetik boleh di setkan mengikut ukuran tangan masing-masing dengan menggunakan 'Bracelet Adjuster'  iaitu alat yang sama untuk setkan jam tangan dan boleh dilakukan di kedai-kedai jam tangan


Nota: Gelang Bio Magnetik Jenama Dymium


Disebabkan terdapat banyak kekeliruan serta penipuan di pasaran tempatan berkenaan magnet neodymium dan magnet biasa di tambah pula produk-produk 'ionized' serta produk bermagnet yang lain, ia sedikit sebanyak telah merosakkan reputasi perubatan alternatif Bio Magnetik. Oleh yang demikian, jenama bagi sesuatu produk Bio Magnetik menjadi ukuran dan sandaran bagi pengguna bagi memastikan keberkesanan produk tersebut terhadap kesihatan termasuklah jangka hayat sesuatu produk tersebut. Kesemua produk-produk ini adalah bertujuan melancarkan serta meningkatkan oksigen badan seterusnya membantu merawat serta memulihkan pelbagai penyakit. Ia merupakan salah satu produk alternatif yang berkesan kepada para pengguna. Bagi produk gelang Bio Magnetik, di sini saya akan memperkenalkan Jenama 'Dymium' yang terkenal di mana ianya menggunakan magnet neodymium yang asli dan kualiti bahan gelangnya adalah antara yang terbaik.

Sejarah dan latar belakang syarikat yang mengeluarkan gelang Dymium boleh dirujuk di sini:
2. Perjalanan Roh bersama Bio Magnetik di Syarikat E-Dymium Network Sdn Bhd

Nota: Risalah berkenaan kelebihan Gelang Dymium

Peringatan: Bagi memastikan gelang bio magnetik Dymium adalah 'original', pastikan setiap magnet neodymium pada gelang tersebut mempunyai cop 'D' seperti contoh di bawah:


Nota: Logo 'D' pada setiap magnet neodymium pada gelang bio magnetik Jenama Dymium

Sekiranya anda berminat untuk membeli Gelang Dymium Bio Magnet dan ingin melihat gelang-gelang tersebut, sila klik di sini:
1. Gelang Dymium Tungsten Carbide
2. Gelang Dymium Titanium
3. Gelang Dymium Stainless Steel

Di antara testimoni pengguna Gelang Dymium:












Akhir kata, kepada sesiapa yang berminat untuk menjadi pengedar kepada produk Gelang Bio Magnetik Dymium ini, anda di alu-alukan untuk terus menghubungi saya di no talian: 010-3184814. Saya juga akan membekalkan kepada semua pengedar yang berminat untuk mempromosikan produk ini dengan latihan, maklumat serta pengetahuan perubatan alternatif 'Gelang Bio Magnetik' secara terperinci berserta 'Bracelet Adjuster' secara percuma.

Anda juga boleh klik di sini >>>> Senarai Pengedar-Pengedar Gelang Dymium dan memohon secara 'online' untuk menjadi pengedar produk Gelang Bio Magnetik Dymium. 

No comments:

Post a Comment